Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2014-11-27. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Forskning vid Sektionen för lärarutbildning

Professor Pernilla Nilsson

Professor Pernilla Nilsson är forskningsledare inom forskningsmiljön Forskning om utbildning och lärande inom lärarutbildningen (FULL) på Sektionen för lärarutbildning.

Läs mer om forskningsmiljöns verksamma forskare, forskningsrapporter, publikationer och planerade forskningsseminarier via länkarna i vänstermenyn.



Nya publikationer från FULL

Viktor Aldrin. Kristendomen har en ny plats på schematlänk till annan webbplats. Pedagogiska magasinet nr 4, 2014.

Kristina Holmberg och Evelina Möllenborg. Drama – viktig resurs eller hämmare för undervisningen i samhällskunskaplänk till annan webbplats. Nordidactica: Journal of Humanities and Social Science Education, nr 2014:2, 97-115.

Pernilla Nilsson. Dags att lita på lärarnas expertislänk till annan webbplats. Origo, nr 6, 2014.

Forskare i FULL (från vänster): Annika Elm Fristorp. Pernilla Nilsson, Felix Schultze, Fredrik Thornberg, Claes Malmberg, Anniqa Lagergren, Monica Eklund, Viktor Aldrin, Ann-Christine Wennergren, Anna Ida Säfström, Emilia Aldrin, Jeanette Sjöberg, Ingrid Nilsson, Marie-Heléne Zimmerman Nilsson, Kristina Holmberg och Monika Karlsson.

Sidan uppdaterad 2014-11-27