Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2017-11-17. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

2017-11-17

Nytt utbildningsmagasin ute!

I dagarna kommer ett nytt utbildningsmagasin från Högskolan i Halmstad för läsåret 2018/2019. Här kan man läsa om Högskolan, Halmstad, studentlivet och våra utbildningar.

– Vi har i år satsat på att inspirera och lyfta fram våra studenter i stället för att beskriva våra utbildningar i detalj. Därför väljer vi att kalla det utbildningsmagasin i stället för katalog, säger Niclas Rosander, marknadsförare vid Högskolan i Halmstad.

De tryckta utbildningskatalogernas betydelse har minskat i takt med den digitala utvecklingen. I dag är webben tveklöst den viktigaste informationskällan för dem som är nyfikna Högskolans program och kurser.

– Katalogen är fortfarande ett bra hjälpmedel vid personliga möten, som vid utbildningsmässor, gymnasiebesök och öppet hus. Däremot är det färre och färre som använder den som ett uppslagsverk, då används webben i stället. Där vet man att det alltid är den senaste informationen som man tar del av, säger Niclas Rosander.

Magasinet trycks i 14 000 exemplar och distribueras till gymnasieskolor runt om i landet. Det går också att beställa den på webben och få den hemskickad.

Magasinet produceras av Högskolans avdelning för kommunikation.

IDA LÖVSTÅL

Omslaget pryds av Sarah Ewens, Hälsopedagogiskt program, och Samuel Nsonga Jr, Utvecklingsingenjörsprogrammet.

Sidan uppdaterad 2017-11-17