Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2008-10-17. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.
– Vi känner oss hedrade, säger Högskolans informationschef Marianne Folkesson. Det är första gången vi deltar och att då nå så långt känns jätteroligt, det ger mersmak.
Svenska Publishing-priset delas ut årligen till trycksaker i olika kategorier. Design, textinnehåll, tryck och visuellt innehåll bedöms och vägs samman. Högskolan fick 34 poäng av 40 möjliga, och premierades främst för texterna och det visuella innehållet.
Vinnaren, Sveriges Lantbruksuniversitet, fick full pott med motiveringen ”för ett inspirerande, välgjort och samtidigt kaxigt häfte som ger läsaren ett kvalificerat beslutsunderlag”.
Högskolan i Halmstads utbildningskatalog på andraplats när Svenska Publishing-priset delades ut i går. Bild:ANNIKA JOHANSSON