Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2010-03-09. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

2010-03-09

Mission 24 – maximal kreativitet

Maximal kreativitet under tjugofyra timmar. Det är vad som gäller för 25 studenter som i förmiddags fick en rejäl utmaning på Science park Halmstad. De har nu ett dygn på sig att lösa uppdrag från fyra företag, Cellplast Direkt, Lansen Technology, BNT Teknik & System och Light Perspective.
I sju olika studentgrupper läggs nu pannor i djupa veck och kreativiteten ställs på prov i strävan att finnas lösningar som faller uppdragsgivarna i Mission 24 i smaken. Senast i morgon onsdag, kl. 11.30 ska studenterna presentera sina förslag.

Under förmiddagen strömmade studenterna till Science park Halmstad för att registrera sig för att delta i Mission 24.

Uppdragsgivare och uppdragstagare minglar en stund före tävlingsstart.

Hemligt in i det sista är uppdragen. I påsen finns alla förutsättningar för företagens uppdrag. Kreativitet och innovativa lösningar är det studenterna förväntas bidra med.

Ett sista förtydligande från företagen kring uppdraget innan studenternas skapande sätter igång.

Light Perspective är tillsammans med Cellplast Direkt, Lansen Technology, BNT Teknik & System årets uppdragsgivare i Mission 24.

Mission 24 är ett utvecklingsprojekt som drivs av Industrial Development Center West Sweden och som arrangeras runt om på högskolor i västra Sverige. Studenter får testa sina kunskaper på verkliga uppdrag från arbetslivet under ett intensivt dygn. På Högskolan Halmstad är det 25 studenter, de flesta utbytesstudenter, från Högskolan och Campus Varberg, som som läser data och programmering, inbyggda intelligenta system, marknadsföring, butikschefsprogrammet, turism, energiingenjörsprogrammet, hälsa och ledarskap.

Text: LENA LUNDÉN
Bild: ZARAH NILSSON

Sidan uppdaterad 2010-03-09