Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2012-02-20. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

2012-02-20

Högskolan medverkar på Tillväxtdagen

Högskolan i Halmstad medverkar också i år på Tillväxtdagen, som äger rum den 16 mars i Halmstads arena. Tillväxtdagen är Hallands största näringslivsmässa och en möjlighet för besökare att träffa halländska organisationer och företag.

Tillväxtdagen består av en mässa med utställande företag och organisationer; seminarier med bland andra Peter Settman, Peter Jihde, och Cecilia Hertz; samt ”tillväxttorg” med café och speakers corner.

"Högskolan gör skillnad"


Högskolan i Halmstad är en av Tillväxtdagens samarbetspartner och ser det som en god möjlighet att synas i omvärlden, och att knyta kontakter. Högskolans rektor Mikael Alexandersson medverkar under dagen, bland annat genom att hålla ett föredrag på Tillväxttorget på tema "Högskolan gör skillnad".

Bike Around ger demenssjuka cykelmöjligheter


Hälsoteknikcentrum, HCH, finns på plats i Högskolans monter med sin Bike Around, en cykel som HCH har tagit fram tillsammans med bland andra studenter och företag. Målgruppen för Bike Around är i första hand (äldre) personer med demenssjukdom. Den tar cyklisten med på virtuella turer. Bike Around har en välvd sfärisk skärm för att öka upplevelsen av cyklingen. John Nilsson är vd för företaget bakom skärmen jDome. Han deltar tillsammans med Magnus Hållander, projektledare för HCH, i ett samtal på Tillväxttorget under eftermiddagen, om hur Högskolan och aktörer som företag och kommuner, tillsammans kan utveckla produkter och tjänster med hälsofokus – och i syfte att öka tillväxten.

Studenter kan delta kostnadsfritt på seminarierna på Tillväxtdagen, det enda kravet är att man anmäler sig, se länk till höger.

– Att medverka på en dynamisk arena som Tillväxtdagen är en självklarhet för Högskolan i Halmstad. Det ger både inspel från företag, organisationer och presumtiva studenter, och är ett utmärkt tillfälle att nå ut med vårt budskap till intressanta målgrupper, säger Tommy Svensson, enhetschef på Högskolans enhet för kontakter och samverkan.

Sidan uppdaterad 2012-02-20