Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2013-09-03. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

2013-09-03

Högskolan i Halmstads utbildningskatalog till final i stor designtävling

Högskolan i Halmstads utbildningskatalog har kvalificerat sig för finalen i Svenska Publishing-priset 2013 i kategorin "print/utbildningskataloger".

I tävlingen premieras de bidrag som, vid sidan av god grafisk form och välgjord typografi, lockar till läsning tack vare att de uppfyller följande kriterier: ett tydligt och synligt budskap, ett informativt innehåll, god målgruppsanpassning och tydlig identitet.

­– Det är jätteroligt att utbildningskatalogen uppmärksammas på detta vis. Att producera katalogen är ett lagarbete som involverar många olika personer och funktioner vid lärosätet. Alla dessa kan känna delaktighet i och stolthet över nomineringen. Att Högskolans utbildningskatalog har gått till final är också ett gott betyg på att vi håller hög standard på våra publikationer, säger Selma Sedelius, kommunikationsstrateg på Högskolan.

Årets utbildningskatalog har producerats av hstd reklambyrå.

I finalen, där de tävlande bidragen poängsätts av en jury, bedöms kriterierna design, textinnehåll, visuellt innehåll, tryck, repro, efterbehandling och pappersval.

Tävlingen har funnits sedan 1990 och lockar flera hundra deltagare varje år. Priset delas i år ut den 23 oktober i Stockholm. Högskolan har tidigare blivit nominerad till finalen i samma kategori år 2008.

Högskolans utbildningskatalog för 2013/2014. Klicka på bilden för att bläddra i katalogen.

Sidan uppdaterad 2013-09-03