Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2018-02-23. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

2015-03-16

Internationellt pris till bok om innovationsvetenskap

Prestigefyllda PROSE Awards har gett boken Global Innovation Science Handbook ett hedersomnämnande i kategorin ”Engineering and Technology”. Klaus Solberg Søilen, professor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Högskolan i Halmstad, är en av bokens författare.

– Boken ger en konkret förklaring till vad som menas med innovationsvetenskap, något som är mycket bra då många är osäkra på vad detta forskningsområde innebär. Förhoppningen är att boken används i undervisning vid universitet och högskolor framöver. Extra roligt är att boken handlar om just innovationsvetenskap, eftersom Högskolan i Halmstad strävar efter att vara ett innovationsdrivande lärosäte, säger Klaus Solberg Søilen.

Boken Global Innovation Science Handbook är författad av 16 forskare från lärosäten runt om i världen och utgiven av förlaget Mc Graw Hill Education. Klaus Solberg Søilens del i boken handlar om Innovation Benchmarking, något han även kommer att tala om vid en internationell konferens i Strasbourg i slutet av mars 2015.

Pris till vetenskaplig litteratur

PROSE Awards, The American Publishers Awards for Professional and Scholarly Excellence, delar sedan 1976 årligen ut priser till vetenskaplig litteratur i över 40 olika kategorier. I varje kategori koras en vinnare och de böcker som varit med i slutkonkurrensen får ett hedersomnämnande. Vinnaren i kategorin ”Engineering and Technology” 2015 är Water 4.0: The Past, Present, and Future of the World’s Most Vital Resources av David Sedlak, utgiven av Yale University Press. PROSE Awards är ett pris som ges ut av förlagen själva, i samråd med forskare från hela världen.

Text: LOUISE WANDEL

Global Innovation Science Handbook har tilldelats ett hedersomnämnande av PROSE Awards.

Klaus Solberg Søilen, professor i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring vid Högskolan i Halmstad, är en av bokens författare.

Sidan uppdaterad 2018-02-23