Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2014-06-26. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Helpdesk

Helpdesk är en service till studenter och personal vid Högskolan i Halmstad som erbjuder teknisk support av olika slag.

Självbetjänande helpdesk

Via Högskolans självbetjänande helpdesk kan du anmäla ärenden till IT-avdelningen, tekniska avdelningen, studerandeavdelningen eller informationsavdelningen. Du kan också byta ditt lösenord.

Är du anställd kan du också t.ex. skriva ut klasslistor eller uppdatera dina uppgifter i personaldatabasen.

Självbetjäning
Aktuellt
2014-06-03 06:00
LADOK stängt - även studentportalen berörs
Detta p g a service hos driftstället Ändrad stopptid till 13:00
2014-04-25 08:16
Störning i Primula
Efter inloggning möts man av •Tekniskt problem. Felsökning pågår.
2014-03-27 12:00
Störningar i flera IT-system
Ett flertal IT-system drabbades av driftstörningar under angiven tidsperiod. Problemet identifierat och åtgärdat.
2014-03-12 06:00
LADOK - ur drift
Under delar av dagen - planerat underhåll. Även studentportalen berörs. Planerat att vara i drift vid 12 igen.
2014-01-29 10:10
Går inte att logga in på grupprumsbokning
Ett fel hos TimeEdit gör att det inte går att logga in på bibliotekets och SETs grupprumsbokning. Systemleverantören är medveten om problemet och jobbar på att hitta en lösning så fort som möjligt. https://se.timeedit.net/web/hh/db1/student/
Arkiv

Bemannad helpdesk

Via Servicecenter som finns vid högskolans huvudentré vid Trade Center kan du som är student hos oss få personlig hjälp med vissa IT-frågor. Vi har tyvärr inte möjlighet att svara på IT-frågor via telefon. Vid frågor om särskilda program som används i undervisningen, kontakta din lärare.

Sidan uppdaterad 2014-06-26