Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2014-06-26. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Helpdesk

Helpdesk är en service till studenter och personal vid Högskolan i Halmstad som erbjuder teknisk support av olika slag.

Självbetjänande helpdesk

Via Högskolans självbetjänande helpdesk kan du anmäla ärenden till IT-avdelningen, tekniska avdelningen, studerandeavdelningen eller informationsavdelningen. Du kan också byta ditt lösenord.

Är du anställd kan du också t.ex. skriva ut klasslistor eller uppdatera dina uppgifter i personaldatabasen.

Självbetjäning
Aktuellt
2014-07-17 08:00
Stopp i utskriftssystemet för studenter
Systemet ligger nere. Går ej att skriva ut eller kopiera under tiden.
2014-06-03 06:00
LADOK stängt - även studentportalen berörs
Detta p g a service hos driftstället Ändrad stopptid till 13:00
2014-04-25 08:16
Störning i Primula
Efter inloggning möts man av •Tekniskt problem. Felsökning pågår.
2014-03-27 12:00
Störningar i flera IT-system
Ett flertal IT-system drabbades av driftstörningar under angiven tidsperiod. Problemet identifierat och åtgärdat.
2014-03-12 06:00
LADOK - ur drift
Under delar av dagen - planerat underhåll. Även studentportalen berörs. Planerat att vara i drift vid 12 igen.
Arkiv

Bemannad helpdesk

Via Servicecenter som finns vid högskolans huvudentré vid Trade Center kan du som är student hos oss få personlig hjälp med vissa IT-frågor. Vi har tyvärr inte möjlighet att svara på IT-frågor via telefon. Vid frågor om särskilda program som används i undervisningen, kontakta din lärare.

Sidan uppdaterad 2014-06-26