Gästtalarevent - director of communications på Husqvarna
Gästtalarevent med Jonas Eklöf, director of communications and content på Husqvarna Forest & Garden i Europa och Stillahavsområdet.
FIH välkomnar dig till denna gästföreläsning. Evenemanget organiseras som en del av kursen International Marketing Strategy, men vi hoppas att många fler studenter vid Högskolan i Halmstad får nytta av evenemanget. Studenter från alla akademier är välkomna.
Du kanske inte vet så mycket om marknadsföring men om du har en trädgård hemma och måste klippa din gräsmatta då och då kommer du att dra nytta av evenemanget!
Biträdande universitetslektor Abtin Rezaeenia vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet har bjudit in Jonas Eklöf, director of communications and content på Husqvarna Forest & Garden i Europa och Stillahavsområdet, för att dela med sig av sina kunskaper och erfarenheter till studenter som studerar ekonomi och innovation inom områden som management, ekonomi, marknadsföring, produktdesign/management.
Föreläsningen äger rum den 21 september i S1002, och börjar klockan 13:15 och slutar klockan 16:00.
Evenemanget kommer att innehålla en workshop och avslutas med en frågestund.
Om gästtalaren Jonas Eklöf
Jonas är en senior marknadsförare och ledare med bred internationell erfarenhet inom områdena marknadsföring och kommunikation. Han har tillbringat 20 år i olika branscher och sektorer i olika marknadsföringsroller och utvecklat internationella strategier och tagit fram framgångsrika nationella, regionala och globala kampanjer. Han har bidragit till uppbyggandet och växandet av olika globala varumärken, inklusive Husqvarna, Samsung och Bosch. Jonas arbetar idag för Husqvarna Forest and Garden med ansvar för varumärkets internationella marknadskommunikation i alla kanaler, off-line såväl som online. Han tror verkligen på kraften i berättande och att ett strategiskt tillvägagångssätt för kommunikation är ett sätt att driva framgångsrika affärs-KPI: er.