Tylöprint: Möjlighet till utbildning gör en arbetsgivare attraktiv
Hampus Simonsson driver sitt familjeföretag Tylöprint i Halmstad. Företaget fokuserar främst på att hjälpa mäklarbranschen att synas och erbjuder allt från trycksaker, profilprodukter, butiksinredning till digital butiksskyltning. Företaget har i dag 13 anställda. I våras beslutade Hampus att hans företag skulle gå med i projektet Kompa Halland. ”En självklarhet”, beskriver han det som.
Därför gick företaget med i Kompa Halland
Coronakrisen har lett till minskade sällanköps-ordrar och ställt högre krav på att möta kunder på ett nytt sätt. På Tylöprint har personalen varit korttidspermitterad och vid varje ”lock down” har försäljningssiffrorna påverkats och kundrelationer förändrats. Hampus ser att kompetensutveckling kan ta deras verksamhet vidare och möta de behov som han ser just nu, men även i framtiden. Han ringar in digitala möten och e-handeln som tydliga områden att utvecklas inom. ”Kompetensutveckling är alltid positivt”, säger Hampus och utvecklar att han vill vara en arbetsgivare som premierar utbildning och ger alla anställda den möjligheten. Han menar att det gör hans företag till en attraktiv arbetsgivare och att medarbetarnas utveckling i sin tur stärker företaget.
”Jag är väldigt positiv till projektet och uppmanar andra företag att ta vara på den hjälp som finns och få. Det är inte alltid att man har koll på alla projekt och stöd som finns, så när möjligheten uppstår bör man ta chansen.”
Hampus Simonsson, VD Tylöprint
Bra första intryck av projektet
Hampus och hans medarbetare har tagit del av en inspirationsföreläsning så här långt, men ser framemot att även gå utbildningen i digitala kundmöten. Han beskriver första intrycket av projektets utbud som inspirerande och uppger att föreläsaren var väldigt bra. Hampus uttrycker en tacksamhet att få möjlighet att vara med i projektet. Det gynnar hans anställda och även familjeföretaget.