Designstudio mobil, hösten 2020
HBK medlemsapplikation
Uppdraget var att skapa en lösning för HBK som vill digitalisera sitt medlemskap för att göra det mer attraktivt. Problemet består i att attrahera nya medlemmar, allra främst en yngre målgrupp. Vår lösning är en mobilapplikation för HBK:s medlemmar där målgruppen är barn i åldern 6–9 år. Appen ska locka dem att bli medlemmar, känna en gemenskap och inkludering i klubben.
Projektdeltagare: Saga Isebring, Sebastian Kjernholm, Hampus Isebring, Julia Forssén, Sanna Nygren och Lana Al Haj Houssein.
Remote Teams – Wizdo Bounce
Projektet bygger på ett samarbete med Företaget Wizdo. Resultatet är ett koncept för en app som ska underlätta distansarbete och återskapa den fysiska sociala miljön. Teamet skapade ett öppet rum för att minska gränserna mellan olika grupper och öka social kontakt och spontanitet. I appen kan användaren starta samtal, känna sig inbjuden och på ett enkelt sätt prata med kollegor.
Projektdeltagare: Daniel Blücher, Amanda Eriksson, Sofia Strand, Isak Petersson, Gudni Freyr Bjarnason och Emma Fagerholm.
Konferensstöd
Vår designlösning är en mobilapp som fungerar som ett komplement till en digital konferens. Artefakten är avsedd att hantera och skicka digitala visitkort, som på en konferens fungerar som ett verktyg för att nätverka och skapa kontakter.
Projektdeltagare: Nicki Lindqvist, Jenny Lindgren, Lisa Karlsson, Linnéa Ivetorn, Robin Johansson och Oscar Lagervall.
Pod as a Service
Vi fick i uppdrag att skapa ett koncept för ett bokningssystem för en pod, alltså ett autonomt fordon som ska delas av en grupp grannar. Lösningen bygger på att främja delning och ge användarna möjligheten till samåkning.
Projektdeltagare: Elin Johnsson Ahlén, Felicia Oredsson, Mateusz Gregus, James Holmgren, Arvid Gulin och Ali Hadi.
Attefallshus
Gruppen blev tilldelad briefen attefallshus där beställaren Halmstad kommun vill förbättra förutsättningarna på hemsidan angående informationen om vad som krävs för att bygga attefallshus. Vår lösning är en responsiv hemsida som strukturerar upp informationen på ett mer pedagogiskt sätt.
Projektdeltagare: Kajsa Palmén, Robin Wärff, Jack Gustafsson, Emil Karlsson, Ida Melander, Carl Lemón och Marko Cavric.
Vattenkollen
Projektet är en app för inköpslistor som ska öka användarens medvetenhet om sin vattenkonsumtion utifrån sin livsmedelskonsumtion.
Projektdeltagare: Christoffer Sahlin, Elin Nilsson, Filip Gunnarsson, Johan Lorentz, John Fembro, Melos Bunjaku och Sebastian Lau.