Designstudio webb, våren 2019
Digital karta
Uppdraget från Halmstads kommun var att skapa en digital karta som ska vara en plattform för samarbete, inspiration och informationsutbyte mellan Halmstads kommun och Högskolan i Halmstad, men även koppla samman näringsliv och studenter. Under projektet har vi arbetat med att skapa en tjänst som ska vara gynnsam för samtliga användargrupper.
Projektdeltagare: Annie Blessenius, Emilia Björk Roth, Zephyr Orlando Vasquez Crabtree och Sofia Heikkilä Svensson.
Hårakuten
Hårakuten önskade att få en webbsida som var mer modern och levande och den skulle vara lätt för kunderna att förstå sig på. Vår idé bygger på den data vi samlade in via enkätfrågor, intervjuer och usabilitytester. Vi har ändrat strukturen på webbsidan så att det är enklare för kunderna att navigera sig och hitta det de söker. Vi har även lagt till rörliga funktioner så att webbsidan blir mer levande.
Projektdeltagare: Jenny Eliasson, Gustav Bengtsson, Lisa Hedbys, Tewolde Melles och Tim Börjesson.
Drivmedelsteknik
Vår grupp blev tilldelat företaget Drivmedelsteknik vilket är ett service- och entreprenadföretag som är verksamt inom drivmedelsbranschen. Företaget har problem med sin dokumenthantering och vår grupp skapade en prototyp som skulle förenkla detta.
Projektdeltagare: Sara Borgersen, Emma Bengtsson, Oliver Rosberg, Emanuel Dahlgren och Erik Johansson.
Strandberg & Strandberg
Vi blev tilldelade ett uppdrag av Strandberg & Strandberg att skapa en digital plattform för deras tjänster som uppfyller de mål och behov som deras nystartade företag har. Det skulle även skapas en logotyp för detta företag.
Projektdeltagare: Andreas Dahlman, Ruben Norden, Daniel Chamoun och Sabina Björkli.
HEM Solkarta
Bolaget Halmstads Energi och Miljö AB (HEM) gav oss uppdraget att skapa en tjänst där deras kunder kan testa om de kan installera solceller på sitt tak. I enlighet med HEM:s strategi med ”kunden i fokus” har vi skapat en tjänst som kombinerar ett formulär och en karta med interaktiva funktioner. Vårt fokus har varit att tjänsten ska upplevas enkel, relevant och fungera utbildande för kunden.
Projektdeltagare: Fredrik Trulsson, Erika Börjesson, Sabrin Said och Alex Johnsson.
Event Halland
Vi tilldelades uppdraget att uppdatera en hemsida av företaget Luthinsevent. Luthinsevent hjälper företag och privatpersoner med olika event och aktiviteter. Hemsidan skulle vara sökoptimerad (SEO) för att nå högt i Googles söktjänst. Logotyp och domännamn skulle uppdateras för att upplevas mer relevant för de aktiviteter som företaget har att erbjuda.
Projektdeltagare: Jakob Wisborg, Moa Gottschalk, Erik Bach Rishede och Hampus Fredriksson.
P2P Charity (HelpNow)
Gruppen fick i uppdrag att utforma en webbsida där användaren ska kunna donera pengar direkt till fattiga människor runt om i världen. Tjänsten går ut på att i stället för att donera pengar via välgörenhetsorganisationer ska pengarna doneras direkt till den behövande. Uppdragsgivaren gav tre nyckelord som gruppen har försökt att följa under processens gång: Transparens, Snabb och Feedback.
Projektdeltagare: Alexander Helmersson, Frida Palmqvist, Elin Lundström och Felix Arnell Messo.