Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2019-02-04. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Helpdesk

Helpdesk är en tjänst som riktar sig till studenter och personal vid Högskolan i Halmstad. Där kan du få hjälp med viss teknisk support och frågor som rör administrationen av dina studier.

Självbetjänande helpdesk

Via Högskolans självbetjänande helpdesk kan du anmäla ärenden till bl.a. Utbildningsstöd, Campusservice, IT-avdelningen och Biblioteket eller byta dina lösenord.

Är du anställd kan du också t.ex. skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen.

Bemannad helpdesk

Studenter kan utnyttja Servicecenter som finns vid Högskolans huvudentré vid Trade Center för att få personlig hjälp. Vid frågor om särskilda program som används i undervisningen, kontakta din lärare.

Självbetjäning
Aktuellt
2019-02-06
eduroam - nytt ceritfikat
Certifikatet som skyddar eduroam har en livslängd på tre år och måste nu bytas ut. Vi har gjort det den 6:e februari Det innebär att du som använder eduroam därefter kan få upp en dialogruta med information om att certifikatet är ändrat. Det är OK att godkänna det nya certifikatet.

Stäng
2019-01-24 10:00
KLART: Problem med studentepost
Problemet löst av Microsoft. Det kan ha börjat fungera vid olika tider för olika användare. ============================= Just nu är det problem med studenternas epost. Microsoft är medvetna om problemet och felsöker. Info from Microsoft: Title: Can't access email User Impact: Users may be unable to connect to the Exchange Online service. Current status: We've determined that a subset of mailbox database infrastructure became degraded, causing impact. We're identifying the next troubleshooting steps to remediate impact. Scope of impact: Impact is specific to users who are served through the affected infrastructure.

Stäng
2019-01-10 09:26
KLART - Underhållsarbete på studentmail 10/1
Underhållsarbete utförs på studenters e-post under dagen. Det kan tidvis vara problem att nå tjänsten.

Stäng
2018-11-21 20:41
Driftavbrott på epost tjänst, mail.hh.se (Zimbra)
Det planerade stoppet drar tyvärr ut på tiden.

Stäng
2018-10-05
KLART - Blackboard - nya registreringar förs inte över
Det är problem med överföringen från LADOK till Blackboard. Det gör att nya registreringar inte syns i Blackboard. Arbete pågår för att korrigera felet. Skapande av konto för sent antagna påverkas också. Fixat: 2018-10-10 14:25

Stäng
Sidan uppdaterad 2019-02-04