Den här sidan är utskriven från Högskolan i Halmstads webbplats (www.hh.se). Texten uppdaterades senast den 2018-11-01. Besök webbplatsen om du vill vara säker på att läsa den senaste versionen.

Publikationer vid CLKS

De senaste tjugo publikationerna registrerade i DiVAlänk till annan webbplats, Högskolans Digitala vetenskapliga arkiv.

Våra senaste tjugo publikationer:

  • Artikel i tidskrift
  • Jonasson, Mikael (2019).
    Ethnographical mapping of thick places – teaching and learning practices in teacher training schools. Ethnography and Education, 14 (1), s. 16 - 33.

    Se post i DiVA DOI: 10.1080/17457823.2017.1387064

  • Karlsson, Göran; Nilsson, Pernilla (2018).
    A web-based guiding framework for student teachers’ self-reflective practice. International Journal of Web-Based Learning and Teaching Technologies. (In press)

    Se post i DiVA

  • Hildebrand, Kristina (2018).
    "As fayre an handid man" : Malory's figurative language. International Journal of Language Studies, 12 (4), s. 61 - 74.

    Se post i DiVA

  • Bok
  • Karlsson, Monica (2019).
    Idiomatic mastery in a first and second language. Multilingual Matters, Bristol. 320 s.

    Se post i DiVA

  • Bengtsson, Hans; Svensson, Krister; Urbas, Anders (2018).
    Ansvar och sekretess i förskola, skola och fritidshem. Liber, Stockholm. 208 s.

    Se post i DiVA

  • Kapitel i bok, del av antologi
  • Nilsson, Pernilla (2019).
    Capturing and representing the complexity of PCK-in-action. Repositioning Pedagogical Content Knowledge in Teachers’ Professional Knowledge. Springer, Singapore. .

    Se post i DiVA

  • Fuchs, Helen (2019).
    The Reception of the Halmstad Group during the 1930s. A Cultural History of the Avant-Garde in the Nordic Countries 1925-1950. Brill Academic Publishers, Haag. .

    Se post i DiVA

  • Bengtsson, Åsa (2018).
    Anna Katarina Preinitz. Svenskt kvinnobiografiskt lexikon. Göteborgs universitet, Göteborg. .

    Se post i DiVA

  • Konferensbidrag
  • Brooks, Eva; Sjöberg, Jeanette (2019).
    Evolving Playful and Creative Activities When School Children Develop Game-based Designs. DLI 2018 (Design Learning Innovation) - 3rd EAI International Conference on Design, Learning & Innovation, October 24-26, 2018, Braga, Portugal.

    Se post i DiVA

  • Övrigt
  • Sandberg, Mikael (2018).
    Adaptiva landskap och politiska system.

    Se post i DiVA Ladda ner fulltexten

Sidan uppdaterad 2018-11-01