Sök

Support

Om du behöver IT-support eller vill felanmäla något kan du skicka ett ärende via vår helpdesk. Behöver du hjälp med frågor som rör dina studier kan du kontakta Servicecenter.

IT-support och Helpdesk

Du kan få IT-support via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

Helpdesk

Du kan mejla till helpdesk@hh.se eller logga in i Helpdesk självservice för att nå IT-supporten. I Helpdesk kan du själv ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Inloggning och driftstörningar

Självbetjäning
Aktuellt
2022-12-12 19:00
Uppdaterig IDP inloggingstjänst
Kort avbrott på inlogging för tjänster som använder idp.hh.se (SWAMID)

Stäng
2022-12-01 17:00
Planerat driftstopp utskrift
Uppdatering av utskriftssystemet 17:00 - 22:00 Kommer inte fungera att skriva ut eller kopiera under tiden.

Stäng
2022-11-22 13:00
KLART - Retendo - driftstörning
Felsökning pågår hos leverantör.

Stäng
2022-11-15 17:00
Inställt - Planerat driftstopp utskrift
Uppdatering av utskriftssystemet 17:00 - 22:00 Kommer inte fungera att skriva ut eller kopiera under tiden.

Stäng
2022-10-12 18:00
KLART - Planerat driftavbrott - Softwarecenter
Vi har ett planerat driftavbrott gällande softwarecenter, tjänsten är åter i drift torsdag 17:00

Stäng

Servicecenter

Servicecenter finns i glasgången vid vår huvudentré. Här kan du få personlig hjälp med frågor som rör dina studier. Har du däremot IT-frågor ska du kontakta IT-supporten via helpdesk.

Öppettider i Servicecenter

  • Måndag–fredag: kl. 8.00–16.00

Vill du komma i kontakt med Servicecenter kan du höra av dig via mejl eller telefon. 
Mejl: servicecenter@hh.se
Telefon: 035-16 71 00

Avvikande öppettider 29 november

  • Servicecenter öppnar kl. 12.30.
  • Telefonväxeln är öppen som vanligt, kl. 8.00–16.00

Hämta tentor i Servicecenter

När du vill få ut en rättad tenta eller hemuppgift kan du hämta den i Servicecenter tidigast tre dagar efter att du har fått in resultatet i Studentladok. Dubbelkolla först så att din tenta finns hos Servicecenter innan du går dit för att hämta den.

Tentor som finns att hämta

Tre personer står i servicecenter och pratar med en kvinna på andra sidan disken. Foto.

Campus Varberg

Du som läser en av Högskolans utbildningar i Varberg hittar information om Campus Varberg här.

Öppettider och kontakt

Studentexpeditionen

Öppettider:

  • Onsdagar: kl. 09.00–12.30
  • Fredagar: kl. 09.00–12.30

Avvikande öppettider

  • 23 december: stängt

På Högskolans studentexpedition i Varberg kan du bland annat få hjälp med studieadministrativa frågor, hämta ut dina rättade tentor eller be om ett intyg. Vill du få din tenta skannad till dig kan du mejla servicecenter@hh.se. Skriv med ditt namn, personnummer, vilken tenta det gäller och att du studerar i Varberg.

Kontakt

Besöksadress:
Högskolan i Halmstad
hus B, våning 3, Skeppsgatan 3,
432 44 Varberg

Postadress:
Högskolan i Halmstad
Akademin för hälsa och välfärd
432 80 Varberg

uppdaterad

Kontakt

Dela

Kontakt

  • IT-support

  • Logga in och anmäl ett ärende i helpdesk eller mejla till:

  • helpdesk@hh.se