Support

Om du behöver IT-support eller vill felanmäla något kan du skicka ett ärende via vår helpdesk. Behöver du hjälp med frågor som rör dina studier kan du kontakta Servicecenter.

IT-support och Helpdesk

Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

I Helpdesk kan du framför allt kontakta IT-supporten, men också Servicecenter och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Inloggning och driftstörningar

Självbetjäning
Aktuellt
2021-03-04 15:07
KLART - Driftstopp gate01.hh.se
Just nu har vi problem med gate01.hh.se (fjärruppkoppling till lärosalsdatorer), felsökning pågår

Stäng
2021-02-16 21:00
KLART - ZOOM - underhållsarbete
Vår leverantör av ZOOM har meddelat att de kommer gör underhållsarbeten som kan innebära en del driftstörningar. Underhållet pågår mellan: 21:00 - 22:00 Tisdag 16/2

Stäng
2021-01-18 00:00
KLART - Certifikatsproblem TimeEdit
Vår leverantör TimeEdit har problem med ett certifikat vilket innebär att det är problem att logga in och visa scheman. Det är felanmält och vi inväntar lösning från TimeEdit. /Karl IT-chef

Stäng
2021-01-09
KLART - Blackboard stängt 9-10 januari
Blackboard uppgraderas under helgen 9-10/1 2021

Stäng
2020-11-11 09:02
KLART - Blackboard - Problem med att nå Blackboard
Just nu är det problem med att logga in i Blackboard. Vi håller på att felsöka problemet och kommer att löpande informera när vi vet mer. - 09:21 Ett team på Blackboard håller just nu på att arbeta med att lösa problemet - 10:01 Drift är nu återställd!

Stäng

Servicecenter

Servicecenter finns i glasgången vid vår huvudentré. Här kan du få personlig hjälp med frågor som rör dina studier. Har du däremot IT-frågor ska du kontakta IT-supporten via helpdesk.

Öppettider i Servicecenter

Servicecenter är stängt för besök till den 27 augusti på grund av rådande pandemirestriktioner. Vill du komma i kontakt med Servicecenter kan du höra av dig via telefon eller mejl. 
Telefon: 035-16 71 00
Mejl: servicecenter@hh.se 

Telefontider sommaren 2021

  • 28 juni–20 augusti: måndag–fredag kl. 9–15
  • Från 23 augusti: måndag–fredag kl. 8–16.

Rättade tentor och intyg skickas via mejl

Om du vill ha din tenta skannad eller behöver ett intyg kan du mejla servicecenter@hh.se. Skriv med ditt namn, personnummer och vilken tenta/intyg det gäller.
Observera att du kan få en tenta skickad till dig tidigast tre dagar efter att resultatet har kommit in i Studentladok. Kolla först om din tenta finns hos Servicecenter via länken nedan.

Tentor som finns att hämta

Tre personer står i servicecenter och pratar med en kvinna på andra sidan disken. Foto.

Campus Varberg

Du som läser Sjuksköterskeprogrammet i Varberg hittar information om Campus Varberg här.

Expeditionens öppettider

Måndagar och onsdagar: klockan 9.00–15.00, lunchstängt 12.00–13.00.

Mejl: servicecenter@hh.se

Telefon (växeln): 035-16 71 00 (all telefoni går via Halmstad)

  • Telefon: 035-16 71 00 (all telefoni går via växeln i Halmstad). Växeln är öppen måndag–fredag kl. 8–16.
  • Mejl: servicecenter@hh.se
  • Fax: 0340-67 64 19

Avvikande öppettider sommaren 2021

14 juni–23 augusti: stängt

Öppettider växeln: 28 juni–20 augusti, kl. 9–15

Det går bra att nå expeditionen i Varberg via mejl eller telefon, se kontaktuppgifter ovan.

Om du vill ha din tenta skannad eller behöver ett intyg kan du mejla servicecenter@hh.se. Skriv med ditt namn, personnummer och vilken tenta det i så fall gäller.

Besöksadress:
Högskolan i Halmstad
hus B, våning 3, Skeppsgatan 3,
432 44 Varberg

Postadress:
Högskolan i Halmstad
Akademin för hälsa och välfärd
432 80 Varberg

uppdaterad

2021-02-17

Kontakt

Dela

Kontakt

    • IT-support

    • Logga in och anmäl ett ärende i helpdesk eller mejla till:

    • helpdesk@hh.se