Sök

Support

Om du behöver IT-support eller vill felanmäla något kan du skicka ett ärende via vår helpdesk. Behöver du hjälp med frågor som rör dina studier kan du kontakta Servicecenter.

IT-support och Helpdesk

Du kan få IT-support via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

Helpdesk

Du kan mejla till helpdesk@hh.se eller logga in i Helpdesk självservice för att nå IT-supporten. I Helpdesk kan du själv ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Inloggning och driftstörningar

Självbetjäning
Aktuellt
2023-03-08 07:00
Nytt certifikat på eduroam
Nytt certifikat på eduroam. Om en dialogruta visas som frågar om du litar på detta cerifikat så är det ok att svara ja.

Stäng
2023-02-15 14:09
Problem att skapa nya Teams för personal
Just nu har vi problem med att skapa nya Teams. Felsökning pågår och ett ärende är öppna hos Microsoft.

Stäng
2023-01-27 14:40
eduSign stängt 1 februari
En större uppgradering görs 9-16

Stäng
2023-01-23 15:30
Löst: Problem med Video I Blackboard
Uppdatering: Det ska till stora delar nu vara löst. -------- Just nu är det problem att se videos i Blackboard. Vi arbetar för att försöka åtgärda detta så snart som möjligt.

Stäng
2023-01-23
Störningar av utskrifter - uppdaterad 230126
Dator kräver administrator rättigheter för uppdatera skrivardrivrutiner.

Stäng

Servicecenter

Servicecenter finns i glasgången vid vår huvudentré. Här kan du få personlig hjälp med frågor som rör dina studier. Har du däremot IT-frågor ska du kontakta IT-supporten via helpdesk.

Öppettider i Servicecenter

  • Måndag–fredag: kl. 8.00–16.00

Vill du komma i kontakt med Servicecenter kan du höra av dig via mejl eller telefon. 
Mejl: servicecenter@hh.se
Telefon: 035-16 71 00

Avvikande öppettider

  • Tisdag den 18 april. Öppet kl. 13.00–16.00
  • Torsdag 27 april. Öppet kl. 13.00–16.00
  • Fredag 26 maj. Öppet kl. 8.00–11.30

Växeln är dessa datum öppen som vanligt mellan klockan 8.00-16.00.

Hämta tentor i Servicecenter

När du vill få ut en rättad tenta eller hemuppgift kan du hämta den i Servicecenter tidigast tre dagar efter att du har fått in resultatet i Studentladok. Dubbelkolla först så att din tenta finns hos Servicecenter innan du går dit för att hämta den.

Tentor som finns att hämta

Tre personer står i servicecenter och pratar med en kvinna på andra sidan disken. Foto.

Campus Varberg

Du som läser en av Högskolans utbildningar i Varberg hittar information om Campus Varberg här.

Öppettider och kontakt

Studentexpeditionen

Öppettider:

  • Onsdagar: kl. 09.00–12.30
  • Fredagar: kl. 09.00–12.30

På Högskolans studentexpedition i Varberg kan du bland annat få hjälp med studieadministrativa frågor, hämta ut dina rättade tentor eller be om ett intyg. Vill du få din tenta skannad till dig kan du mejla servicecenter@hh.se. Skriv med ditt namn, personnummer, vilken tenta det gäller och att du studerar i Varberg.

Avvikande öppettider

  • Vecka 12: Stängt onsdag 22/3 och i stället öppet tisdag 21/3 kl. 9–12.30
  • Vecka 14: Stängt fredag 7/4
  • Vecka 20: Stängt fredag 19/5
  • Vecka 21: Stängt fredag 26/5
  • Vecka 22: Stängt onsdag 31/5 och i stället öppet torsdag 1/6 kl. 09.00-12.30

Kontakt

Besöksadress:
Högskolan i Halmstad
hus B, våning 3, Skeppsgatan 3,
432 44 Varberg

Postadress:
Högskolan i Halmstad
Akademin för hälsa och välfärd
432 80 Varberg

uppdaterad

Kontakt

Dela

Kontakt

  • IT-support

  • Logga in och anmäl ett ärende i helpdesk eller mejla till:

  • helpdesk@hh.se