Helpdesk

Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

I Helpdesk kan du framför allt kontakta IT-supporten, men också Servicecenter och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Självbetjäning
Aktuellt
2020-09-25 11:37
KLART Blackboard - segt eller inte nåbart
Enligt uppgift från leverantören är felet åtgärdat. Systemet fungerar normalt igen === Det är för tillfället svårt att nå Blackboard, alternativt är det väldigt segt. Vi har felanmält - felsökning pågår.

Stäng
2020-08-31 09:31
KLART-Telenor softphone har problem idag.
Vi har kontaktat Telenor om detta.

Stäng
2020-08-24 15:25
KLART - Problem med inloggning på Zoom löst
Leverantören meddelar att inloggningsproblemen i Zoom när skall vara lösta. Inlogg via app och web skall fungera normalt.

Stäng
2020-08-10 11:19
KLART - Telefonistörningar
Telenor har driftstörningar i södra Sverige. Därför är det svårt att ringa till eller från Högskolan.

Stäng
2020-08-03 10:54
Inloggningsproblem i Primula
Det är svårigheter att logga in i Primula, pga tekniska orsaker hos leverantören. Kan du inte logga in med din vanliga webbläsare - använd Firefox eller "gamla" Internet Explorer.

Stäng

uppdaterad

2020-03-16

Kontakt

Dela

Kontakt