IT-support
Du kan få IT-support via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. I Helpdesk kan du själv anmäla IT-ärenden som du behöver hjälp med.
IT-support via Helpdesk
Om du behöver stöd i IT-frågor anmäler du ett ärende i Helpdesk eller skickar ett mejl till helpdesk@hh.se där du beskriver vad du behöver hjälp med.
Du kan logga in i Helpdesk med inloggningsuppgifterna till ditt studentkonto. I Helpdesk kan du utöver att anmäla IT-ärenden även själv ändra lösenord till konton som du som student har i Högskolans system och programvaror.
Logga in i Helpdesk här
Du kan logga in i Helpdesk via inloggningsknappen nedan.
SjälvbetjäningDriftstörningar
När något av Högskolans IT-system eller program tillfälligt inte fungerar som det ska kan du läsa om driftstörningarna nedan, hålla dig uppdaterad kring när problemen förväntas bli lösta samt se när ett ärende är avslutat. Här nedan ser du de senaste driftstörningarna.
Aktuellt| 2025-11-08 09:00:00 | |
| SUNET DRIVE maintenance | |
Planned Start: November 8, 2025 09:00 CET
Expected End: November 8, 2025 17:00 CET
Sunet Drive will be unavailable for the duration of the service window. Stäng | |
| 2025-11-07 09:24:00 | |
| KLART! - Problem med Sunet Drive | |
Felsökning pågår Stäng | |
| 2025-11-06 11:00:00 | |
| Myfiles.hh.se nerstängd p.g.a. underhåll | |
Tjänsten Myfiles.hh.se kommer att vara stängd medan underhåll sker.
Det finns i dagsläget inget datum när tjänsten kommer att vara i drift igen. Stäng | |