IT-support
Du kan få IT-support via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. I Helpdesk kan du själv anmäla IT-ärenden som du behöver hjälp med.
IT-support via Helpdesk
Om du behöver stöd i IT-frågor anmäler du ett ärende i Helpdesk eller skickar ett mejl till helpdesk@hh.se där du beskriver vad du behöver hjälp med.
Du kan logga in i Helpdesk med inloggningsuppgifterna till ditt studentkonto. I Helpdesk kan du utöver att anmäla IT-ärenden även själv ändra lösenord till konton som du som student har i Högskolans system och programvaror.
Logga in i Helpdesk här
Du kan logga in i Helpdesk via inloggningsknappen nedan.
Driftstörningar
När något av Högskolans IT-system eller program tillfälligt inte fungerar som det ska kan du läsa om driftstörningarna nedan, hålla dig uppdaterad kring när problemen förväntas bli lösta samt se när ett ärende är avslutat. Här nedan ser du de senaste driftstörningarna.
2024-08-07 10:35 | |
Ny inloggningsmetod för Blackboard | |
Inloggningsmetod för Blackboard har ändrats och kräver nu att man anger sin e-postadress som användarnamn. Stäng | |
2024-05-23 07:41 | |
Nät problem | |
Ingen kontakt med ITE GPU-lab (personal)
Avhjälpning pågår (byte av switch) Stäng | |
2024-05-16 09:58 | |
KLART! - Myfiles.hh.se ur funktion | |
Felsökning pågår Stäng | |
2024-05-06 20:00 | |
KLART Problem med internetaccess till och från hh.se | |
Felsökning pågår med hjälp av support från leverantör. Stäng | |
2024-05-03 08:00 | |
KLART - Driftstörning Ladok | |
Uppdatering 15:40 - omfattningen av störningarna är begränsad, men vissa av Ladoks stödtjänster har fortfarande driftstörningar och kan ha begränsad funktionalitet. Leverantören jobbar på en lösning. Stäng | |