IT-support och Helpdesk
Du kan få IT-support både via drop-in i Servicecenter tre dagar i veckan och via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.
Drop-in i Servicecenter
- Måndagar: kl. 11.00–13.00
- Tisdagar: kl. 11.00–13.00
- Onsdagar: kl. 11.00–13.00
Under drop-in-tiderna kan du till exempel få hjälp med wifi (eduroam), olika typer av inloggningsproblem, Blackboard och allmän IT-support.
Helpdesk
Du kan också mejla till helpdesk@hh.se eller logga in i Helpdesk självservice för att nå IT-supporten. I Helpdesk kan du själv ändra dina lösenord.
För medarbetare på Högskolan
Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.
Inloggning och driftstörningar


2022-05-12 16:14 | |
![]() | KLART - Avbrott i El och nätverk |
P.g.a. elarbeten i Hus D kommer det att vara störningar i både el och nätverk fredag 13/5 07:00-08:00. Störningarna i nätverket kan uppstå i fler byggnader än just Hus D Stäng | |
2022-05-04 17:28 | |
![]() | Driftstörning Eduroam - KLART |
Vi har just nu en driftstörning på Eduroam som gör att det inte går att ansluta.
Felsökning pågår! Stäng | |
2022-04-29 07:41 | |
![]() | KLART - Primula inloggning ger felmeddelande |
Det går inte att logga in i Primula, felsökning pågår Stäng | |
2022-03-24 09:05 | |
![]() | KLART - Edusign - Avbrott |
Avbrott i tjänsten
https://status.sunet.se/ Stäng | |
2022-03-10 07:30 | |
![]() | eduroam, nytt certifikat |
Certifikatet för eduroam byts under morgonen 2022-03-10. Det kan komma upp en fråga på mobiler och bärbara datorer om man litar på detta certifikat och det är ok att svara ja på det. Stäng | |