Studieavbrott
Om du inte planerar att gå den utbildning som du redan har registrerat dig på ska du anmäla ett studieavbrott till Högskolan.
- Tidigt avbrott (görs under utbildningens tre första veckor)
- Avbryter du dina studier inom tre veckor från kursstart (och inte har tagit några poäng) kan du söka kursen/programmet igen i konkurrens med andra sökande vid ett annat tillfälle.
- Avbrott efter tre veckor
- Gör du ditt avbrott senare än tre veckor efter kursstart kan du inte söka kursen igen.
- I mån av plats kan du registrera dig på utbildningen igen genom att kontakta kursansvarig. De poäng som du redan har fått godkänt på ligger kvar i Studentladok och påverkas inte.
Olika sätt att anmäla studieavbrott
- I Studentladok – Här kan endast avbrott på kurs göras, ej avbrott på program.
StudentladokLänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Via mejl till servicecenter@hh.se. Skriv med ditt personnummer, utbildningens namn och från vilket datum som du vill att avbrottet ska gälla.
- På en blankett som du lämnar i Servicecenter.
Anmälan om studieavbrott (blankett)Pdf, 141.2 kB, öppnas i nytt fönster.