Sök

IT-support och Helpdesk

Du kan få IT-support både via drop-in i Servicecenter tre dagar i veckan och via Helpdesk, Högskolans digitala supporttjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

Drop-in i Servicecenter

  • Måndagar: kl. 11.00–13.00
  • Tisdagar: kl. 11.00–13.00
  • Onsdagar: kl. 11.00–13.00

Under drop-in-tiderna kan du till exempel få hjälp med wifi (eduroam), olika typer av inloggningsproblem, Blackboard och allmän IT-support.

Helpdesk

Du kan också mejla till helpdesk@hh.se eller logga in i Helpdesk självservice för att nå IT-supporten. I Helpdesk kan du själv ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Inloggning och driftstörningar

Självbetjäning
Aktuellt
2022-05-12 16:14
KLART - Avbrott i El och nätverk
P.g.a. elarbeten i Hus D kommer det att vara störningar i både el och nätverk fredag 13/5 07:00-08:00. Störningarna i nätverket kan uppstå i fler byggnader än just Hus D

Stäng
2022-05-04 17:28
Driftstörning Eduroam - KLART
Vi har just nu en driftstörning på Eduroam som gör att det inte går att ansluta. Felsökning pågår!

Stäng
2022-04-29 07:41
KLART - Primula inloggning ger felmeddelande
Det går inte att logga in i Primula, felsökning pågår

Stäng
2022-03-24 09:05
KLART - Edusign - Avbrott
Avbrott i tjänsten https://status.sunet.se/

Stäng
2022-03-10 07:30
eduroam, nytt certifikat
Certifikatet för eduroam byts under morgonen 2022-03-10. Det kan komma upp en fråga på mobiler och bärbara datorer om man litar på detta certifikat och det är ok att svara ja på det.

Stäng

uppdaterad

Kontakt

Dela

Kontakt