IT-support och Helpdesk

Helpdesk är en tjänst för studenter och personal. Där kan du själv anmäla ärenden för att få hjälp med olika saker inom Högskolan.

I Helpdesk kan du framför allt kontakta IT-supporten, men också Servicecenter och biblioteket eller få hjälp med sådant som till exempel rör Studentladok, lärplattformen, passerkort och lokaler. I Helpdesk kan du även ändra dina lösenord.

För medarbetare på Högskolan

Är du anställd kan du också till exempel skriva ut klasslistor och uppdatera vissa av dina uppgifter i personaldatabasen via Helpdesk.

Inloggning och driftstörningar

Självbetjäning
Aktuellt
2021-07-26 13:21
Mobile Printing avstängt tillsvidare
Det går för närvarande inte att mejla dokument till skrivarkön secureprint@hh.se. Funktionaliteten är avstängd p.g.a. ett säkerhetshål.

Stäng
2021-03-04 15:07
KLART - Driftstopp gate01.hh.se
Just nu har vi problem med gate01.hh.se (fjärruppkoppling till lärosalsdatorer), felsökning pågår

Stäng
2021-02-16 21:00
KLART - ZOOM - underhållsarbete
Vår leverantör av ZOOM har meddelat att de kommer gör underhållsarbeten som kan innebära en del driftstörningar. Underhållet pågår mellan: 21:00 - 22:00 Tisdag 16/2

Stäng
2021-01-18 00:00
KLART - Certifikatsproblem TimeEdit
Vår leverantör TimeEdit har problem med ett certifikat vilket innebär att det är problem att logga in och visa scheman. Det är felanmält och vi inväntar lösning från TimeEdit. /Karl IT-chef

Stäng
2021-01-09
KLART - Blackboard stängt 9-10 januari
Blackboard uppgraderas under helgen 9-10/1 2021

Stäng

uppdaterad

Kontakt

Dela

Kontakt