Marknadsföring
Här är en kurs för dig som vill ha en bred och grundläggande introduktion till ämnet marknadsföring.
Kursen tar upp frågor som: Vad ska man tillverka? Var säljer man det och till vilket pris? Vad innehåller en marknadsföringsprocess och hur gör man reklam? Du tränar på att anlägga ett marknadsperspektiv och utgå från kunders motiv, önskningar, behov ¬och hur den som är marknadsförare kan tillfredsställa dem.
Du studerar hur marknadsföringens teori och historiska utveckling kan kopplas till företeelser i dagens företag och organisationer, och till moderna forskningsförankrade perspektiv.
Tips: Du blir behörig att läsa kursen Företagsekonomi 31-60 hp vid Högskolan i Halmstad om du läser kursen Marknadsföring och våra tre andra fristående kurser på vardera 7,5 hp: Affärsredovisning, Ekonomistyrning och Organisation och ledarskap.
Utbildningstillfällen
Anmälan öppnar 2024-09-16