Webbplatskarta
-
Högskolan i Halmstad
-
Utbildning
- Hitta din utbildning
- Kurser för yrkesverksamma
- Studie- och karriärvägledning
- Söka till Högskolan
- Livet som student
- Studera på Högskolan
-
Möt våra studenter
- Alumn från Högskolan i Halmstad initiativtagare till världens första jämställda golftävling
- Anton behövde inte gå tillbaka till ruta ett
- Basketspelaren Elin Eldebrink läser distanskurs i socialpsykologi
- BeeFarm kopplar ihop biodlare och bönder
- Bil som kör av sig själv spännande examensprojekt
- Blivande läraren Oskar vill se elever utvecklas och göra skillnad
- Bästa AI-examensarbete 2021
- Bästa designstudioprojekt 2019
- Bästa kandidatuppsatsen i informatik 2019
- Christoffer Lindhe utvecklade en unik fotprotes
- Ellen Brenanders och Nils Salonens vårdvagn lättar upp på jobbet
- Emily Macgregor brinner för fladdermössen
- Fem frågor till RIU-studenten Elsa Ohrås
- Fem frågor till RIU-studenten Jona Vigfusdottir
- Fem frågor till RIU-studenten Linnea Wall
- Fem frågor till RIU-studenten Noah Albrektsson
- Fem frågor till RIU-studenten Olivia Mellegård
- Fem frågor till RIU-studenten Rasmus Lia
- Fem frågor till studenten Clara-Bella Bergman
- Fem frågor till studenten Emelie Nilsson
- Fem frågor till studenten Helene Emond
- Fem frågor till studenten Klara Gumaelius
- Fem frågor till studenten Louise Edwall
- Fem frågor till studenten och alumnen Fredrik Ottosson
- Fem frågor till studenten Pär Gerell
- Fem frågor till studenten Rasmus Lötbom
- Från examensarbete till världsmarknad?
- Från forskare till NO-lärare
- Från får i Skåne till rovfåglar i Nigeria
- Halmstad University Solar Team (HUST)
- Hanna Uhlén är alumn vid Affärssystemprogrammet
- Hundrakronorsutmaningen – ett experiment i entreprenörskap
- Ingenjörsstudenter samarbetar med Volvo
- Ingenjörsstudenter utvecklar automatiserad elcykelpool
- Inspiration: Vad kan du jobba med efter utbildningen?
- Isak Löfquist drivs av träningens mångsidighet
- Jeeves-stipendiet 2019
- Kim Andrén, ämneslärarstudent, får stipendium för examensuppsats
- Kompletterande pedagogisk utbildning var en riktig jackpot för Dana Varga
- Kunskaper om språk, text och målgrupper väger tungt för digital marknadsförare
- Lärarstudenterna belönades för hyperaktuellt examensarbete
- Matilda Mared samarbetar med Länsstyrelsen
- Med solen som drivkraft för en mer hållbar framtid
- Nya affärsmodeller del av lösningen för hållbar bilindustri
- Oscar Carlson samarbetar med fotbollsklubben BK Astrio
- Patienter inom psykiatrin använder akutlappar för att förmedla sitt mående
- Pia Nevala Westman arbetar för folkhälsa i hela Norden
- Positivt samarbete mellan studenter och Högskolans ekonomiavdelning
- Samverkan med näringsliv bidrar med nya perspektiv
- Skrivandet är den röda tråden i Julias val
- Språkvetaren Lisa Närenborn jobbar på ett internationellt IT-säkerhetsbolag
- Studenter i internationell drönartävling
- Studenter och företag i samverkan kring internationalisering
- Studenter samarbetar med Futufarm
- Studenter satsar på karriär för att stödja e-sportare
- The Grand Cooperative Driving Challenge (GCDC)
- Tim Malmgren kombinerar utbildning och fritidsintresse
- Tre frågor till studenten Mujeeb Qaderi
- Äventyr, vänskap och brinnande batterier
- ”Utbildningen ger kompetens som efterfrågas på marknaden”
- Common Core
- Riksidrottsuniversitet
- Ta med din passion in i framtidens klassrum
-
Forskning
-
Vår forskning
-
Forskning vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
- Styrkeområden vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
-
Forskningsprojekt vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
- Automatic Idea Detection: Implementing artificial intelligence in medical technology innovation (AID)
- BONUS FUMARI
- Business Models for Information-driven Healthcare Ecosystems – BINECO
- Cross Cultural Skills Europe
- Decarb City Pipes 2050
- Exergianalys
- Flexibilitet värmepumpar
- Formula Infinity
- Fourth Generation District Heating
- Green Gas Grid – biogas som möjliggörare för fossilfri industri
- Högintensiv intervallträning för personer med inflammatorisk sjukdom
- Implementation of Fourth Generation, IEA-DHC
- Implementering av solcellsanläggningar i svensk stadsbyggnad – hinder ur ett aktörsperspektiv
- Integration av el och värme via högtempererade värmelager
- Kan värmebehandling av biomassa och biologisk kontroll under markytan möjliggöra återvinning vid kontroll av främmande invasiva växter?
- Konfigurationer för energiomställning
- Konstruerade minivåtmarker för främjande av näringsretention (EKO-våtmarker)
- Legitimation of Newness and Its Impact on EU Agenda for Change – LNETN
- LONA Projekt – Rätt våtmark på rätt plats
- MeTARoad – Accelerera färdplanen för kommersialisering och upptag av medicintekniska innovationer: rollen av olika aktörers logiker i ett ekosystem för hälsoinnovationer
- NOAH
- Ny systemlösning för biokraftvärme
- Organisatorisk- och social arbetsmiljö i skogsindustrin – att utvecklas i samverkan
- Ranagård 4GDH
- Renewable Heating and Cooling Pathways, Measures and Milestones for the implementation of the recast Renewable Energy Directive and full decarbonisation by 2050
- ReUseHeat
- sEEnergies
- SustainIT
- Sweden-China Bridge
- Säkra och hållbara processer inom skogsindustrin
- TEMPO
- Universitet som samhällsbyggare
- Utveckling av optimala våtmarker för främjandet av multipla ekosystemtjänster
- Våtmarkscentrum
- Publikationer vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
- Forskningsnyheter från Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
-
Forskning vid Akademin för hälsa och välfärd
- Healthcare improvement
- Forskare vid Akademin för hälsa och välfärd
- Forskningsnyheter från Akademin för hälsa och välfärd
- Publikationer HOV
- Avhandlingar från Akademin för hälsa och välfärd
- Projektbaserad master
-
Forskningsprojekt vid Akademin för hälsa och välfärd
- Anpassad Fysisk Aktivitet - Samverkan och innovation för ökad delaktighet och tillgänglighet i ämnet idrott och hälsa
- Arbetsstöd i din ficka: Utveckling och utvärdering av mWorks, ett digitalt hjälpmedel för arbetsåtergång, delaktighet och egenmakt för personer med psykisk ohälsa
- Barns delaktighet i vårdprocesser inom hälso- och sjukvård (tidigare Sisom)
- Bemötande av unga nyanlända som utsatts för sexuellt våld: En studie av professionellas handlingsutrymme, tolkningar och agerande
- Dans för Parkinsons – balans, röst och dans
- Delaktighet i barn- och ungdomshabilitering
- Digitaliseringens konsekvenser och digitalt missbruk – orsak till oro?
- Ecology of Dual Career – Exploring Dual Career Development Environments (DCDEs) across Europe (ECO-DC)
- eMenthe – developing Master’s level e-learning material in mental health
- EQPERA
- Erasmus+Sport project: Dual Careers for Mental Health (DC4MH)
- Fysisk aktivitet på recept för barn
- Global studie om Covid-19 och personer med intellektuell funktionsnedsättning
- Highlighting, Assessing, Viewing & Enhancing FUN (HAVE FUN) in Swedish Youth Sport
- HILF: Hur tog jag min plats? Unga immigrerade kvinnors framgångsrika väg in i det svenska samhället
- HUT-projektet
- Hälsa ALL
- Hälsa och jämlika uppväxtvillkor
- Hälsofrämjande faktorer av betydelse för ett hållbart studie- och arbetsliv inom vård, omsorg och socialt arbete
- Implementering av informationsdriven hälso- och sjukvård genom AI tillämpning
- Inträdet i vuxenlivet - sysselsättningsmönster och individuella förutsättningar för unga vuxna med intellektuell funktionsnedsättning i Sverige
- Kan du se framtiden?
- Leadereffekter (Leffe)
- Mindfulness inom idrott: mekanismer och effekter
- Nordic master: Ecological Approach in Adapted Physical Activity
- Open norm critical innovation for relational inclusion (ONCIRI)
- PAIN – att leva med kronisk smärta
- Psychosocial predictors of dropout in youth football
- Psykisk hälsa hos unga vuxna canceröverlevare
- Puls för lärande och hälsa
- RE-DACT – Research on Disinformation and Conspiracy Theories
- Resilience and mental health among students at sports high school during Covid-19 pandemic
- Samverkan och innovation kring tillgänglig idrott och hälsa för elever med och utan funktionsnedsättningar i skolan
- SLEEP – Sömnintervention för barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar
- Socialt kapital och ungas psykiska hälsa
- Svenskt Nätverk för Anpassad Fysisk Aktivitet (SNAFA)
- Unga vuxna med intellektuell funktionsnedsättning på arbetsmarknaden - framgångsfaktorer för förvärvsarbete och därmed minskat beroende av socialförsäkringen
- Utvärderingsmodeller vid implementering av hälsoinnovationer
- Value creating continence care, V3C, Värdeskapande inkontinentvård
- Vardagshjältar och vardagsjournalister
- Vardagskonversationer under skoltid och dess påverkan på tonårsflickors hälsa och välbefinnande
- Gästforskare vid Akademin för hälsa och välfärd
-
Forskning vid Akademin för informationsteknologi
- Om ITE:s forskning
- Teknikområde Digital tjänsteinnovation
- Teknikområde Medvetna intelligenta system
- Teknikområde Smarta elektroniksystem
- Teknikområde System av cyberfysiska system
- Centrum för forskning om tillämpade intelligenta system (CAISR)
- CAISR Health
- Forskningsprojekt vid ITE
- Disputationer vid ITE
-
Forskning vid Akademin för lärande, humaniora och samhälle
- Immersivt berättande
- Text, makt och digitalisering
- Hälsa, hållbarhet och ansvar
- Digitalt lärande i skola och samhälle, DLSS
- Ämnesdidaktik
- Doktorandmiljö vid LHS
-
Forskningsprojekt inom LHS
- 1800-talets transnationella fängelsediskurs och dess inverkan på hamnstäder i Storbritannien och Sverige
- Att undervisa om hållbar utveckling
- Digitala verktyg i förskolans naturvetenskapliga undervisning
- Digitalt lärande i lärarutbildningen
- Hälsa och hållbarhet. Individuellt ansvar eller demokratisk politik?
- Illusionen om den amerikanska freden
- Informell statistisk slutledning i undervisning
- Lärares metakunskap och bedömningspraktik i digitala, multimodala lärmiljöer
- Maktgivande kunskap om demokrati i samhällskunskapsämnets demokratiundervisning
- Modellbaserat lärande – en undervisningsstrategi i det flerspråkiga sammanhanget?
- MOSO (Mentoring and Observation Software) – interaktiv observation
- RE-DACT – Research on Disinformation and Conspiracy Theories
- Språk och makt
- ULF – utbildning, lärande, forskning
- VIAkub Halland
- Publikationer LHS
- Senaste forskningsnyheterna från LHS på Samspel
- Forskare vid Akademin för lärande, humaniora och samhälle
- Forskningsfokus vid LHS
-
Forskning vid Akademin för företagande, innovation och hållbarhet
- Forskningsprojekt
- Forskningsprogram
- Labbmiljöer och samverkansarenor
- Organisation för forskning
-
Utbildning på forskarnivå
- Kurser på forskarnivå
-
Doktorandguiden
- Beskrivning av forskarutbildning
- Antagning till forskarutbildning
- Introduktion för doktorander
- Individuell studieplan och uppföljning
- Tillgodoräknande (forskarutbildning)
- Studieuppehåll och studieavbrott (forskarutbildning)
- Handledning för doktorander
- Framställning och distribution av licentiatuppsats/avhandling samt kommunikation
- Disputation och licentiatseminarium
- Examen på forskarnivå
- Rådgivning och stöd
- Studierektorer (forskarutbildning)
- Forskarutbildningsutskottet (FUU)
- Ladok (forskarutbildning)
- Anställning som doktorand
- Att vara doktorand
- Hälsovård
- God forskningssed och andra etiska frågor
- För dig som vill studera på forskarnivå
- Riktlinjer och blanketter för utbildning på forskarnivå
- Allmänna studieplaner för ämnen på forskarnivå
- Personuppgiftshantering för doktorander
- Kommande disputationer och licentiatseminarium
-
Vår forskning
-
Samverkan
-
Samarbeta med oss
- Arbetsplatsförlagd utbildning (AFU)
- Verksamhetsförlagd utbildning (VFU) för lärarstudenter
-
DDI designstudior
-
Tidigare projekt DDI designstudior
- Designstudio smarta samhällen, våren 2021
- Designstudio mobil, hösten 2020
- Designstudio webb, våren 2020
- Designstudio hållbarhet, våren 2020
- Designstudio hälsa/smarta samhällen, våren 2020
- Designstudio webb, våren 2019
- Designstudio hållbarhet, våren 2019
- Designstudio hälsa, våren 2019
- Designstudio mobil, hösten 2018
- Designstudio webb, våren 2018
- Designstudio hållbarhet, våren 2018
- Designstudio hälsa, våren 2018
- Designstudio mobil, hösten 2017
- Designstudio webb, våren 2017
- Designstudio hållbarhet, våren 2016
- Designstudio webb, våren 2015
- Designstudio hälsa, våren 2015
- Designstudio webb, våren 2014
- Designstudio mobil, hösten 2014
-
Tidigare projekt DDI designstudior
- Praktikexpo
- Samarbeta med ingenjörer i ett examensarbete
- Boosta ditt företag med internationell kompetens
- Kompetensplattform för socialt arbete
- Expo för data-, elektro- och mekatronikingenjörer
- Samarbeta med våra studenter
- Samarbeta med våra forskare
-
Kompetensutveckling
- Utbildning inom informationsteknologi för yrkesverksamma
- Utbildning inom entreprenörskap och företagsledning för yrkesverksamma
- Utbildning inom produktion och innovation för yrkesverksamma
- Ciscoakademi
- Kompa Halland
- Digga Halland
- HiCube Kompetenta vården
- Civilingenjör 4.0
- Samverkansarenor
-
Regionalt utvecklingscentrum (RUC)
-
Kurser och uppdragsutbildningar inom RUC
- Att leda kvalitetsutveckling och kollegialt lärande, 15 hp (avancerad nivå)
- Det globala klassrummet 7,5 hp
- Handledarutbildning II: Kollega- och studenthandledning i skolverksamhet 7,5 hp (avancerad nivå)
- Läs- och skrivinlärning för förskollärare i förskoleklass, 15 hp
- Matematikinlärning för förskollärare i förskoleklass, 15 hp
- Öppna föreläsningar inom RUC
- Nätverk inom RUC
- Samrådet
-
Kurser och uppdragsutbildningar inom RUC
-
Samarbeta med oss
-
Om Högskolan
- Akademier
- Fokusområde Hälsoinnovation
- Fokusområde Smarta städer och samhällen
- Jobba hos oss
- Högskolan söker ny rektor
- Vision, mål och strategier
-
Kvalitetsarbete
- Extern utvärdering utbildning
- Extern utvärdering forskning
- Doktorandbarometer
- Handledarundersökning forskarutbildning
- Medarbetarundersökning
- Granskning examensarbeten
- Uppföljning fristående kurser
- Uppföljning program
- Uppföljning forskarutbildning
- Uppföljning forskning
- Uppföljning verksamhetsstödet
- Studentinflytande
- Kompetens
- Utbildningsutbud
- Ledning och organisation
-
Evenemang
-
Akademisk högtid
-
Tidigare akademiska högtider
- Akademisk högtid 2021
- Akademisk högtid 2019
- Akademisk högtid 2018
- Akademisk högtid 2017 (professorsinstallation)
- Akademisk högtid 2017 (rektorsinstallation)
- Akademisk högtid 2016
- Akademisk högtid 2013
- Akademisk högtid 2011
- Akademisk högtid 2009
- Akademisk högtid 2007
- Akademisk högtid 2003
- Akademisk högtid 2002
- Akademisk högtid 2001
- Akademisk högtid 1999
- Akademisk högtid 1998
-
Tidigare akademiska högtider
- Arena Affärssystem
- Fortbildningsdag 4 februari 2022
- Frukostseminarium
- Föreläsningsserien Halmstad Colloquium
- Innovationskonferensen
- Kommande disputationer och licentiatseminarier
- Kompetens i hälsoekonomi – ett utbildningspaket
- Konferens i socialt arbete
- Kulturutbildning för alla? Estetiskt lärande och social hållbarhet
- Samtalsserien Vi pratar om det
- Sommaröppet
- Workshop och dialog kring bildande av lokalt vårdkompetensråd i Halland
- Öppet hus
-
Akademisk högtid
- Fakta om Högskolan
- Press och media
- Högskolepedagogiskt centrum (HPC)
-
Bibliotek
- Bibliotekets startsida
-
Databaser
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
-
Tidskrifter
Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
- Låna och beställ
- Söka och hitta
- Undervisning och handledning
- Bibliotekets guider
- Publiceringsstöd för forskare
- Söksupport för forskare
- Talböcker
- Bibliotekets öppettider
- Kontakta biblioteket
- Om biblioteket
-
Utbildning